Wpisy oznaczone tagiem zdrowie

Wspomaganie dietą pracy oczu

Wspomaganie dietą pracy oczu Jest wiele sposobów zewnętrznych na podrażnione oczy. Czy można jednak wspomagać je także od wewnątrz, w naturalny sposób, bez użycia leków? Zdecydowanie ułatwia to dobór odpowiedniej diety. Przy jej zastosowaniu szybko można zapomnieć o zaczerwienieniu i pieczeniu. Oczy są narażone na wiele drażniących czynników. Spaliny, pyły, długa praca przy komputerze mogą powodować dyskomfort, a nawet prowadzić do osłabienia wzroku. Krople mogą pomagać, jednak działają one w sposób doraźny. Trwałe wzmocnienie wzroku jest możliwe natomiast przy odpowiednim zbalansowaniu diety. W pierwszej kolejności należy wzbogacić posiłki w składniki zawierające witaminę A, jest ona antyoksydantem zwalczającym wolne rodniki, które odpowiadają w dużej mierze za słabnięcie wzroku. Wspomaga także funkcjonowanie fotoreceptorów odpowiedzialnych za proces widzenia, a w połączeniu z witaminami C i E zapewnia trwałość naczyń krwionośnych znajdujących się w oku. W celu uzupełnienia tych składników należy jeść marchew, pomidory, warzywa kapustne, oleje roślinne, pestki słonecznika czy sezam. W diecie należy zadbać o odpowiednią ilość selenu, cynku, manganu i miedzi. Minerały te mają właściwości antyoksydacyjne, szczególnie ważny jest cynk, a możemy je znaleźć w rybach, jajach, owocach morza, orzechach i fasoli. Na jakość widzenia wpływa mają także antocyjany – czerwone, niebieskie i fioletowe barwniki owoców i warzyw, usprawniają one krążenie krwi i regenerują enzymy znajdujące się w oku. Dieta powinna być także uzupełniona o luteinę, zapobiega ona powstawaniu wad i chorób. Luteina działa jako swego rodzaju filtr chroniący oko przed promieniowaniem i jest składnikiem niemal wszystkich suplementów. Wprowadzenie do diety kilku produktów może wspomóc pracę naszych oczu, a także zachować ich zdrowie na długo.

Sprawność fizyczna

Sprawność fizyczna Sprawność fizyczna jest pojęciem rozumianym różnie przez autorów, budzi w nich kontrowersje i odmienne poglądy na ten temat. Jak będzie wyglądać moda, czy też styl? Czy będzie miała miejsce tu uroda? Autorzy również te same zespoły zjawisk określają innymi terminami: sprawność motoryczną oraz ruchową lecz badacze są podzieleni na dwie grupy. Jedni uważają, że te pojęcia różnią się od siebie inni zaś traktują te terminy zamiennie. Zdaniem N. Wolańskiego i J. Parizkova „sprawność fizyczna jest stosunkiem energii wydatkowanej przez organizm (po wyrównianiu długu tlenowego) do pobranej w postaci pożywienia i tlenu. Natomiast sprawność ruchowa (motoryczna) to ta część sprawności fizycznej, która obejmuje stosunek efektywności ruchów do morfologicznego podłoża czyli predyspozycji.” Inaczej rozumie pojęcie sprawności fizycznej L. Denisiuk „sprawność fizyczna, to aktualne możliwości wykonania czynności ruchowych wymagających znacznego wysiłku, szybkości, wytrzymałości, zwinności, zręczności i wszystkich innych cech motorycznych. Sprawność ta jest efektem wyćwiczenia powodującego przestrojenie regulacyjnych funkcji układu nerwowego i zmianę czynności całego organizmu.”Według N. Wolańskiego i J. Parizkova: sprawność motoryczna (ruchowa) jest to część sprawności fizycznej, która obejmuje stosunek efektywności naszych ruchów do morfo-fizjologicznego podłoża czyli najszerzej rozumianych predyspozycji człowieka. Można stwierdzić iż sprawność motoryczna jest zależna od czynników, które nie podlegają wytrenowaniu tj. masa mięśniowa, właściwości układu nerwowego i metabolizmu itp., a także od czynników, które można wytrenować np.: szybkość, siła, zwinność, wytrzymałość i wydolność, również cechy psychiczne, taktyka rozgrywania ruchu i jego technika.

Rozbieżności w definicji pielęgnowania

Rozbieżności w definicji pielęgnowania Rozbieżności, które występują między pojęciem zdrowia przez profesjonalistów, edukatorów, oraz doświadczeniem i rozumieniem zdrowia prze edukowanych mogą mieć spory wpływ na realizację programów edukacji zdrowotnej oraz ich skuteczność. To niezwykła moda, a zarazem osiągająca szczyty uroda. Ale jaki wpływ ma styl? Zachowania zdrowotne odnoszą się do różnych zachowań, które są związane ze sferą życia, czyli zgodnie ze współczesną wiedzą medyczną wywołują pozytywne lub negatywne skutki zdrowotne. Są one określane jako: zachowania związane ze zdrowiem, zachowania w zdrowiu oraz zachowania medyczne. Skóra jest to twór heterogenny, składający się z trzech, nałożonych na siebie warstw: tkanki podskórnej, skóry właściwej i naskórka. Należy dodać, iż skóra jest najbardziej rozległym narządem ustroju. Stanowi ona aż 15% naszej wagi ciała. Powierzchnia skóry u dorosłego człowieka wynosi od 1,5 do 2 m2, grubość zaś waha się w zależności od okolicy ciała od 0,5 do 5 mm. Naskórek składa się z pięciu warstw cechujących się odmienną strukturą i funkcją. Począwszy od dołu wyróżniamy warstwę podstawną, kolczystą, warstwę ziarnistą, warstwę jasną i warstwę rogową. Warstwa podstawna to jeden rząd cylindrycznych komórek o wydłużonych jądrach ściśle do siebie przylegających. Jest najczynniejszą w procesie odnowy naskórka. Tu tworzą się przez podział nowe komórki. Wyłącznie w warstwie podstawnej wytwarzany jest barwnik skóry – melanina. Komórki warstwy podstawnej stopniowo wędrują ku górze poprzez kolejne warstwy naskórka podlegające w tym czasie wielu złożonym przemianom biochemicznym. W trakcie tego procesu następuje całkowite obumieranie komórek i zmiana ich formy. Na powierzchni naskórka znajdują się także lipidy produkowane przez komórki gruczołów łojowych, zawierający węglowodory.

Węglowodany

Węglowodany Węglowodany – owies zawiera najmniej wśród zbóż polisacharydów. Na podstawie ich zawartości określa się wartość energetyczną. Zawartość procentowa węglowodanów w ziarniakach owsa wynosi 63% (energia 1640 kJ/100g, strawność 71%). Owies zawiera około 55% skrobi. Częściowo strawiona skrobia ma podobne właściwości do włóknika. Skrobia owsiana jest surowcem dla otrzymania zamiennika tłuszczu znanego pod nazwą „Oatrim”. Jest on stosowany przy wytwarzaniu produktów spożywczych o obniżonej kaloryczności. Jak się ma tu styl, moda, czy też uroda? Płatki owsiane zawierają około 14% błonnika, w tym ponad 6% frakcji nierozpuszczalnej i blisko 8% rozpuszczalnej. Najistotniejszym rozpuszczalnym w wodzie składnikiem włóknika pokarmowego owsa są ?-glukany. Na uwagę zasługuje również bardzo niska zawartość sodu, co jest szczególnie ważne dla osób z niewydolnością układu krążenia. Ziarno owsa zawiera znaczne ilości witaminy B2 i B6 oraz witaminę K, której nie posiada ziarno jęczmienia, pszenicy i żyta. Ziarno owsa w porównaniu z pszenicą i żytem zawiera więcej tiaminy, biotyny i kwasu foliowego, natomiast mniej kwasu pantotenowego i niacyny. Ziele i słoma owsiana zawierają węglowodany, flawonoidy, saponiny i sole mineralne. W ziarnach owsa zawarte są związki białkowe, lipoproteidy, aminokwasy, peptydy, sterole, saponiny, witaminy B1, B2, B6, kwas nikotynowy oraz sole mineralne krzemu, wapnia, cynku, molibdenu, boru, jodu, kobaltu, potasu, miedzi i magnezu. Dzięki swojemu składowi płatki owsiane i kleik z płatków w lecznictwie ludowym zaliczano do środków zwiększających popęd płciowy oraz odmładzających, przeciwdziałających przedwczesnemu starzeniu się organizmu. Dziś wiadomo że owies korzystnie wpływa na błony śluzowe i aktywizuje hormony.

  • Kategorie

  • Portal

    Lato w pełni warto więc dobrać odpowiednią dietę. Niezwykle ważne żeby o tej porze roku zadbać nie tylko o odpowiednią ilość kalorii dostarczaną organizmowi, ale także o odpowiednie nawodnienie. Najlepszym rozwiązaniem będzie dieta śródziemnomorska, smaczna i jednocześnie dostarczająca ciału wszystkiego, czego potrzeba mu w upalne dni. Opiera się ona głównie na lekkich potrawach przygotowywanych na podstawie produktów nieprzetworzonych- warzyw, owoców i ryb. Dodatkowo bogata jest w mleko i przetwory mleczne. W czasie kiedy temperatury przekraczają 30 stopni warto zadbać o odpowiednie chłodzenie. Warto zamiast kawy sięgnąć po jogurt, który wspomoże trawienie, owoce, w szczególności arbuzy, melony czy pomarańcze, zadbają o odpowiedni bilans płynów, a dodany do obiadu czosnek poprawi krążenie krwi, a tym samym naturalnie schłodzi ciało. Dieta śródziemnomorska nie oznacza konieczności całkowitej rezygnacji z mięsa, musi byćono jednak odpowiednio dobierane. Zastąpienie wołowiny i wieprzowiny drobiem odciąży nasz żołądek. http://doping.pl/oxymetholone-anapolon/ oxandrolone

  • Wpisy

  • Dodatkowo taka dieta dzięki ograniczeniu tłuszczów dostarczanych do organizmu jest jednocześnie zdrowa i pozwala łatwiej pozbyć się zbędnych kilogramów. Niezależnie od diety konieczne jest spożywanie dużej ilości płynów. Odpowiednim wyborem w takim przypadku będzie woda i soki. Zdecydowanie powinniśmy wystrzegać się jakichkolwiek napojów zawierających pobudzającą nasz organizm kofeinę. Tak zbalansowana dieta ułatwi przetrwanie nawet najcięższego upału, a jednocześnie przyniesie dużą ulgę organizmowi.