Aktywność fizyczna

Aktywność fizyczna W dzisiejszych czasach dochodzi do spadku sprawności fizycznej zarówno u dzieci jak i osób dorosłych, co jest bardzo niepokojącym zjawiskiem, które niesie ze sobą negatywne konsekwencje. Głównym powodem spadku sprawności fizycznej dzieci są złe nawyki związane z wykorzystaniem czasu wolnego. Jak będzie wyglądać moda, czy też styl? Czy będzie miała miejsce tu uroda? Dzieci większość czasu spędzają przed komputerem co prowadzi do wad postawy, otyłości i obniżenia chęci ruchu. Brak jest nawyku zajęć ruchowych na świeżym powietrzu z rówieśnikami. A wiadome iż wraz z siedzącym trybem życia następuję zaburzenia wydolności organizmu. Powinniśmy zredukować negatywny wpływ dzisiejszej cywilizacji na zdrowie człowieka. Aby tego dokonać ważny jest rozwój i upowszechnienie szeroko pojętej kultury fizycznej „Kultura fizyczna to wyraz określonej postawy wobec własnego ciała, świadoma i aktywna troska o rozwój sprawności i zdrowia, to umiejętność organizowania i spędzenia czasu z największym pożytkiem dla zdrowia fizycznego i psychicznego”. Nauczyciel wychowania fizycznego ma tu ogromną rolę aby w ciekaw, twórczy sposób poprowadzić lekcje wychowania fizycznego jak też zachęcić i nauczyć dzieci do wyboru różnych form aktywnego odpoczynku i spędzania czasu na świeżym powietrzu. Istotną role odgrywają też częste pochwały za nawet minimalne postępy w rozwijaniu sprawności fizycznej , stosując indywidualne oddziaływanie w stosunku do każdego dziecka. Dzieci muszą zrozumieć , że troska o „ruch” szeroko pojęty to troska o zdrowie własne , rówieśników w przyszłości ich rodzin i społeczeństwa. Młodzież często nie zdaje sobie jeszcze sprawy jak ważny w ich życiu jest rozwój sprawności fizycznej.

  • Kategorie

  • Portal

    Lato w pełni warto więc dobrać odpowiednią dietę. Niezwykle ważne żeby o tej porze roku zadbać nie tylko o odpowiednią ilość kalorii dostarczaną organizmowi, ale także o odpowiednie nawodnienie. Najlepszym rozwiązaniem będzie dieta śródziemnomorska, smaczna i jednocześnie dostarczająca ciału wszystkiego, czego potrzeba mu w upalne dni. Opiera się ona głównie na lekkich potrawach przygotowywanych na podstawie produktów nieprzetworzonych- warzyw, owoców i ryb. Dodatkowo bogata jest w mleko i przetwory mleczne. W czasie kiedy temperatury przekraczają 30 stopni warto zadbać o odpowiednie chłodzenie. Warto zamiast kawy sięgnąć po jogurt, który wspomoże trawienie, owoce, w szczególności arbuzy, melony czy pomarańcze, zadbają o odpowiedni bilans płynów, a dodany do obiadu czosnek poprawi krążenie krwi, a tym samym naturalnie schłodzi ciało. Dieta śródziemnomorska nie oznacza konieczności całkowitej rezygnacji z mięsa, musi byćono jednak odpowiednio dobierane. Zastąpienie wołowiny i wieprzowiny drobiem odciąży nasz żołądek. http://spinkiiszpilki.blogspot.com/2014/05/bardzo-kontrowersyjny-tekst-o-tamponach.html ceny sterydów

  • Wpisy

  • Dodatkowo taka dieta dzięki ograniczeniu tłuszczów dostarczanych do organizmu jest jednocześnie zdrowa i pozwala łatwiej pozbyć się zbędnych kilogramów. Niezależnie od diety konieczne jest spożywanie dużej ilości płynów. Odpowiednim wyborem w takim przypadku będzie woda i soki. Zdecydowanie powinniśmy wystrzegać się jakichkolwiek napojów zawierających pobudzającą nasz organizm kofeinę. Tak zbalansowana dieta ułatwi przetrwanie nawet najcięższego upału, a jednocześnie przyniesie dużą ulgę organizmowi.